2021. január 01-től vállalkozásának szüksége lesz szakember segítségre a változó jogi környezetre figyelemmel.
A tartós fogyasztási cikkek jótállási szabályai 2021. január 1-től megváltoznak és bővül a fogyasztók érdekérvényesítési lehetősége is. Ez számos új feladatot jelent a vállalkozások számára.
Amennyiben vállalkozása az online térben van jelen az ÁSZF aktualizálása elengedhetetlen.
> a 10.000 – 100.000 forint eladási árú termékek kötelező jótállása 1 (egy) év marad
> a 100.001 – 250.000 forint eladási árú termékek kötelező jótállása 2 (két) év,
> a 250.001 forintnál magasabb árú termékek kötelező jótállása 3 (három) év lesz.
A fogyasztó a vállalkozás bármely telephelyén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál is érvényesítheti ezen igényét.
A jogszabályváltozás szerint a jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A vállalkozás a jótállási jegyet már elektronikusan is átadhatja a fogyasztónak legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon. Ez esetben a jótállási jegyen fel kell tüntetni a vállalkozás képviseletében eljáró személy elektronikus aláírását. Ha nem elektronikus úton kerül sor az átadásra, a jótállási jegynek a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a képviseletében eljáró személy aláírását is tartalmaznia kell.
Bizonyos esetekben a vállalkozás a fogyasztási cikk cseréjére, ha pedig ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére lesz köteles:
> amennyiben az első javítás során kiderül, hogy a cikk nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;
> amennyiben a jótállási időtartam alatt a cikk három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik; valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár leszállítását, és nem kíván javítást
> amennyiben a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor.
A cserére, visszafizetésre 8 napon belül sort kell keríteni.
A fentiek nem vonatkoznak bizonyos fogyasztási cikkekre